Tatarka Tatarka
174
BLOG

Twitter do Trumpa

Tatarka Tatarka Kultura Obserwuj notkę 12



Panie Prezydencie Trump


Uwiódł mnie Pan

A może i nawet trochę te marudy

Przeciwne Pańskiej prezydenturze.


Nie poszłam na Plac Krasińskich

Z lenistwa.

Widziałam w telewizji ten dumny dzień.

 

Czerwone maki rozsiewał Pan

Powstańcom Warszawskim.

Wyciągnął ich Pan z kanałów, z barykad

I przypiął im skrzydła. 

W blasku światowych jupiterów

Lecieli do Boga.

x

Wniosłeś na sztandar Europy moją Ojczyznę.

Historyczna mowa, nie ma takiej w szkołach.

Dowiedział się Eskimos i czarny brat z Somalii,

Gdy sławiłeś polskich huzarów, partyzantów,

I tych z kanałów i łączniczki z 44-ego roku.

 

Dziękuję Panie Prezydencie Ameryki

Nie z powodu Trójmorza czy NATO –

To też ważna rzecz, ale ja myślę lokalnie.

Będziemy bronić rodziny i wartości

I te trzy słowa: My chcemy Boga.

 x

Widziałam kołujący Air Force One na płycie lotniska,

Już odrywał się od ziemi, a w dwie minuty potem

Nad mym blokiem niebo jęczało tęsknie.

 

Na lipcowym nieboskłonie, nad sąsiedzkim blokiem

Prawie zahaczyłeś  ręką o starą brzozę.

Samolot lekko uniósł się w niebo

I poczułam, że Prezydent USA

Pomachał mi.

I miłość poczułam i poczułam wstyd, że nie było mnie tam,

Gdzie powinnam być.

 

6.07.2017

 

 

Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura