Tatarka Tatarka
66
BLOG

Poranek z Asnykiem i z jego "Chmurką"

Tatarka Tatarka Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Czytając Asnyka

 

PYTANIE

 

Czasem zjawiasz się ze zbójcą-piorunem 

Lub zieleń kryjesz, tym z gradu całunem

A nie widać cię z deszczem, gdy spiekota – 

Omdlewa ziemia, plon leży pokotem

Czemu natura twoja tajemna jest

 

Dziś na moją twarz, ten pochmurny rys wlazł

W mgielnych zasłonach kryjesz niebo, a patrz

Ma dusza słońca szuka, dziewczę całusa

Kiedy odsłonisz księżyc, by tańczył bluesa…

Oj! wredny twój kształt, nożyc wiatru, oj! wart

 

Co mi z poduszki białej na niebie, hen

Gdy zwichrzona myśli, wciąż przegania mój sen

Gdy w chmurną otchłań mnie pchasz, jak mam spać

Grom w serce leci – orator ludzkich zdrad

Gdzie wtedy chmurko jesteś, by przykryć strach

 

03.01.2017

Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura