Tatarka Tatarka
151
BLOG

List z - do

Tatarka Tatarka Kultura Obserwuj notkę 13

XXX


Świat pomniejszył się do główki dziecka.

Internet – fajna sprawa. Byle zdrowie nie uciekło.

Myślisz, mówisz i masz list z Ameryki.

W emailu Anka opowiada o wodach Niagara,

I załączyła zdjęcie, gdy pozuje nad kaskadą.

Kto by pomyślał, że blisko, że szybko będzie mi do Ameryki.
x

W nocy znów sypnęło.

Ze skrzynki balkonowej wystaje rudy łepek liścia, omotany ażurem mrozu.

Popatrzę na witraż w kolorach mosiądzu.

Poza balkonem ekspansywne fiolety, aż pod sufit nieba, przysłaniają dachy sąsiadów.

Życie na zwolnionych obrotach, z pozytywami.

I jak tu nie skumać się z przyrodą?

x

Do godziny piątej rano oglądam programy na National Geographic,

O wszechświecie.

Niewyobrażalne kształty galaktyk przykuły moje oczy do telewizora.

Od wczoraj nie byłam na dworze. Mróz skuł okna.

Chleb w chlebaku, a śmiecie w koszu.

x

Pstrykam w pilota i lecę od kanału przyrodniczego w prehistorię.

Przecież nie zobaczę na żywo co widzę w Planet… a jutro klasówka z matmy.

Zapisuję wiersze, bo dużo uciekło w eter, już nie wrócą, ktoś inny je wyłowi.

Zaległości powstały wskutek przewalania się na łóżku z boku na bok.

x

List od Anki przyszedł o północy,

Z jej podróży do miejsc, do ludzi, których tam spotkała.  

Wróci ze stylową bransoletką z czarnych, bawełnianych sznurków.

W koralikach koloru ziemi południa, Argentyny.

A ja palcem po mapie przyjadę się do Argentyny.

Świat pomniejszył się do główki dziecka.

 



Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura