Tatarka Tatarka
151
BLOG

Zaczepki

Tatarka Tatarka Kultura Obserwuj notkę 4

STAROŚĆ DOPADA NAGLE – IDŹ NA EMERYTURĘ

Wyczytałam gdzieś na portalu :

Po raz pierwszy w życiu nie żałuję, że byłem na wyborach!!!
Po raz pierwszy w życiu władza, na którą oddałem głos, realizuje to co obiecywała przed wyborami.”

Stało się! Obniżono wiek emerytalny wywindowany za czasów Tuska.

Pełna dobrowolność.

Zapisy ustawy przewidują, że wiek emerytalny zostanie obniżony do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn.  Możesz skorzystać z tej opcji lub pracować.

Sejm poparł prezydencki projekt dotyczący obniżenia wieku emerytalnego. Przeciwni byli posłowie Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej. Dla kogo pracują posłowie PO i Nowoczesnej?

 

Starość przychodzi tak nagle, że nie zdążymy nacieszyć się wolnym, seniorskim czasem.

Za parę lat nie będziemy sprawni fizycznie czy urodziwi.

Lecz dożyć sędziwego wieku – to przywilej życia. 

Dziś przed południem usłyszałam czyjś płacz na klatce schodowej. Wybiegłam z mieszkania. Na półpiętrze stała staruszka z trzeciego piętra. Sąsiadka z drugiego piętra uspakajała ją, potem odprowadziła do mieszkania. Córka tej dziewięćdziesięcio paroletniej kobiety regularnie przychodzi do niej.

Przypomniał mi się incydent sprzed dwudziestu lat. Siedziałam przy stole i coś szyłam, nagle firanka się odsunęła, Wstałam i poprawiłam, za kilka minut znów była odsłonięta. Za trzecim razem po prostu wystraszyłam się i w tym momencie nagle ktoś ostro zapukał do drzwi i zawołał moje imię.  

Zapomniałam o firance. Otworzyłam drzwi.

- Proszę o pomoc! Moja mama umiera!

Staruszka zza ściany była już sztywna. Córka płakała, a ja wyrzuciłam poduszki spod głowy, kołdrę, nalałam wodę w miskę a potem umyłam. Gdy ubierałam ją nagle ręce stały się ciepłe, podatne do włożenia rękawa.  Wówczas nie kontrolowałam tego zjawiska, przecież była sztywna, lodowata jak syberyjski śnieg, lecz gdy chciałam poprawić różaniec na jej dłoniach, palce znów zgrabiały,  już nie mogłam wyjąć paciorków różańca by lepiej ułożyć.

 

Szybko stajemy się lodowatą kością. Korzystajmy, więc z czasu emeryckiego, nawet, gdy trzeba przeżyć, od pierwszego do pierwszego, za 1000 zł..  

Warto być wolnym i nieuzależnionym od korporacji czy sfrustrowanych szefów.

Miłe panie, korzystajmy ze swojej sześćdziesiątki!

Zróbmy miejsce młodym. A my do parku idżmy zbierać kasztany. Bo nie wiemy kiedy nam ręce zlodowacieją na kość.

 

16.11.2016

 

Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura